PRO contesta a Ana Morell sobre la gestión del Hogar del Jubilado
Carmen Berzosa | 01 Mar 2025
El pasado martes, Ana Morell criticaba en La Mañana de Carmen Berzosa la gestión del bar del Hogar del Jubilado de Oliva y desde PRO, partido mayoritario en el gobierno de Oliva han contestado a través de un comunicado de prensa
Projecte Oliva no ha queido dejar pasar la oportunidad de responder a las declaraciones de Ana Morell y lo ha hecho mediante un comunicado que reproducimos íntegramente y dice así:
Dimarts vam escoltar unes declaracions de la portaveu del PSOE d’Oliva, Ana Morell, en Onda Naranja Cadena COPE, en les quals acusava durament a l’alcaldessa i regidora de Gent Gran, Yolanda Pastor «de la mala situació en que es troba la llar de jubilats d’Oliva». La sra. Morell representa un fenomen bastant curiós, ja que acusa al govern de mentidor utilitzant la mentira per formular les acusacions, i retrau de mala gestió en les accions encaminades a arreglar tota la seua mala gestió. Els fets i les dades són bastant eloqüents:
De l’estat de la Llar dels Jubilats:
Durant la legislatura 2019-2023, Ana Morell fou, a més de vicealcaldessa, la regidora de Gent Gran. Es va passar els 4 anys organitzant festes i saraus, i ara «denúncia la situació d’abandonament de la Llar dels Jubilats. Com estava l’edifici quan ella deixa la regidoria?
Només començar l’actual Govern, en 2023, s’encomana una informe a l’arquitecte municipal perquè ens informe de l’estat de l’edifici. Llegim textualment: «el edificio cuenta con un bar con cocina que necesita dotarse de seguridad y funcionalidad porque existen graves deficiencias en cuanto a riesgo de incendio, seguridad eléctrica y seguridad sanitaria».
Què ha fet l’actual Govern?
Per tal de donar un servei en condicions als nostres jubilats i pensionistes, es redacta un projecte de reforma de l’edifici i les obres comencen en febrer de 2024. A la COPE, Ana Morell diu que l’edifici «està un any tancat», i això, tampoc és cert. L’edifici està tancat durant 8 mesos, perquè es duu a terme una obra de 90.000€, consistent en:
1) Reforma integral de la cuina, substitució de la fusteria per acer, canvi de paviment i del xapat, canvi d’aixetes i canonades d’aigua i canvi de les portes per posar-les ignífugues.
2) Renovació completa de la instal·lació elèctrica, que és compartida entre l’edifici de la Llar dels Jubilats i el Museu Arqueològic.
3) Renovació de canonades.
4) Renovació de les plantes superiors de la Llar dels Jubilats i del Museu Arqueològic.
Al mes de setembre de 2024, s’obri l’edifici per al seu ús, a l’octubre, es reprèn la totalitat de les activitats.
Com podem comprovar, Ana Morell, que ara vol erigir-se en paladí de la defensa dels jubilats i pensionistes, havia deixat l’edifici en una lamentable situació, després d’una legislatura sense limitacions de despesa pressupostària, que no va aprofitar per sanejar i reformar l’edifici.
Del servei de bar de la Llar dels Jubilats
La sra. Morell, novament, dona lliçons d’on no pot donar-ne. Acusa a l’alcaldessa de mala gestió en el servei de bar de la Llar dels Jubilats. De nou, els fets, parlen:
El bar dels jubilats es gestiona mitjançant una concessió de serveis, açò és, l’Ajuntament trau a concurs públic la gestió del bar, atorgant a l’adjudicatari l’explotació del mateix a canvi d’un cànon.
Quan entrem a governar Projecte Oliva, ens trobem que el contracte per a l’explotació del bar estava caducat des del 2020! La sra. Morell tenia el contracte caducat, però ens acusa a nosaltres, justament. El 3 de desembre de 2024 es va adjudicar el nou servei de gestió del bar de la Llar dels Jubilats, amb l’edifici reformat i la cuina renovada.
Malauradament, la persona que gestionava el servei del bar ha decidit renunciar a la seua explotació. Per tant, es tornarà a oferir un servei de càtering fins que s’adjudique novament la gestió del bar, amb un nou concurs que ja es prepara.
Per finalitzar, hem de lamentar les declaracions i acusacions sorprenents de la sra. Morell. Ens te acostumats a donar lliçons en allò que ella no ha sabut millorar quan ha tingut l’oportunitat. Com sempre diem, entenem perfectament l’acció de fiscalització de l’oposició i assenyale allò que considera que ha de ser millorable o que, un o altre grup municipal, hauria proposat fer de forma diferent. El que no podem entendre són aquests exercisis d’il·lusionisme que pretén sempre fer el PSOE, intentant generar una sort d’amnèsia col·lectiva per fer oblidar com van deixar ells les coses i fer creure que tot està «en una situació dramàtica».
Lo más visto
Dos accidentes de tráfico en La Safor durante el puente de octubre, uno de ellos mortal
Un motorista de 30 años pierde la vida en la N-332 a su paso por Oliva y un coche sufre una salida...
Nueva alerta roja en la comarca de la Safor
Esa alerta ha vuelto a enviar una nueva notificación a los móviles en la provincia de Valencia La Generalitat ha decretado alerta...
La Safor se prepara para la V Fira de Muntanya
La nueva edición repartirá sus actividades en dos fines de semana en lugar de uno
Gandia conmemora la festividad de la Virgen del Pilar junto a la Guardia Civil
La ciudad ha rendido homenaje al cuerpo policial con la presente imagen de la patrona
Desarticulado un grupo criminal que presuntamente robaba en viviendas de La Safor y otras zonas de Valencia
Barx y Simat figuran entre las localidades afectadas
El PP de Gandia pide un plan integral de mantenimiento para los aparcamientos públicos
Denuncian deficiencias en instalaciones municipales como el parking de la plaza del Prado
Lo último en Actualidad
Nueva alerta roja en la comarca de la Safor
Esa alerta ha vuelto a enviar una nueva notificación a los móviles en la provincia de Valencia La Generalitat ha decretado alerta...
Villalonga culmina las obras de prevención de incendios forestales
El consistorio ha invertido 29.711,19 euros en labores silvícolas e instalación de hidrantes
Lo último en Deportes
Los clubes de fútbol de La Safor ya se preparan para un nuevo fin de semana de competición
Los encuentros se disputarán entre el sábado y el domingo
El Tavernes cae por la mínima ante el Redován y el Gandia sufre una contundente goleada del Alzira
Se quedan sin puntuar en los encuentros aplazados de la quinta jornada de la Lliga Comunitat
