Opinión: El 2020 i el coronavirus ens ha deixat sense Vacances en Pau
Ondanaranjacope | 12 Sep 2020
Por Salvador Pallarès-Garí.
President de l'Associació Comarcal d'Ajuda al Poble Saharaui (ACAPS-Safor)
''...A mi, la veritat, aquest estiu se'm quedarà registrat a la memòria per diferents motius. Ja estem a les acaballes del mes d'agost, i el dia 31 és el Dia Internacional de la Solidaritat. Enguany, però, no hem pogut dur a terme la campanya d'acolliment temporal de xiquets sahrauís, les Vacances en Pau 2020.
La situació excepcional de pandèmia provocada pel coronavirus, va provocar que (mentre al nostre país ens debatíem en el primer confinament per a molts de nosaltres) per protegir el fràgil sistema sanitari dels campaments de refugiats, que hi porten ja més de quaranta anys confinats. Calia evitar que el retorn dels xiquets als campaments representara un vector de difusió del virus.
Va ser una decisió encertada. És clar. En aquells dies del mes de març abril, quan es va prendre, no sabíem com es desenvoluparien els esdeveniments, però, calia ser previnguts. I, finalment, el tancament complet de les fronteres també hi va fer de mur de protecció.
Amb tot, el meu propòsit, ara i ací, no és el de parlar d'allà. Sinó d'ací i dels d'ací.
La campanya d'acolliment de xiquets sahrauís té un component de difusió molt important. és una iniciativa de caràcter solidari, i humanitari, que serveix, també, de vector de difusió de la situació que pateix el poble sahrauí, que, des de l'època de l'abandonament espanyol, en plena dictadura espanyola, fins a l'actualitat, està esperant que un govern espanyol decidisca de convocar un referèndum de descolonització. O, directament, decidisca acabar aquella descolonització, encara pendent del territori.
La presència dels xiquets sahrauís als nostres carrers és un record, moltes vegades incòmode, per a determinats polítics i responsables que voldrien que el tema fora completament oblidat. I que continuen vessant mentides sobre la qüestió, mentides interessades, i engreixades per dinars, per muntons de dinars.
A la primavera, quan es va fer pública la decisió de suspendre les VeP 2020, alguns mitjans se'n van fer ressò. Al començament de l'estiu, quan vam recordar que els xiquets no havien vingut, cap mitjà no se'n va fer ressò. Serà que no interessa el tema? És clar que, aquest estiu les pàgines dels diaris es podien emplenar amb facilitat. Hi havia el tema de l'angoixant pandèmia que ens afecta. Cert! I el seu seguiment. Però, també hi ha hagut espai per a d'altres notícies, és clar. Per als sahrauís, enguany, no. El nostre treball consisteix, també a continuar estirant de l'orella a periodistes, polítics i responsables dels diferents àmbits perquè el vel luctuós i sangonós del silenci no calle definitivament la veu dels sahrauís.
En aquest estiu han sigut moltes les veus que se'ns han acostat per interessar-se per la situació, i que ens han expressat el seu suport. Esperem trobar-nos en la preparació de les VeP 2021.
Agraïm, públicament, tots aquells que, amb sinceritat, ens heu contactat...''
Lo más visto
La fortuna vuelve a hacer parada en Gandia
El segundo premio de la Lotería Nacional deja 240.000€ en la ciudad
Gandia lanzará un cheque para la obtención del carné de conducir
Estará dirigido a los jóvenes de 18 años de quieran hacerse con el permiso
Gandia anuncia los requisitos y el plazo de inscripción para las bandas del Tio de la Porra
La convocatoria se divide en dos categorías: bandas de estudiantes y Banda Sénior
Firmado el nuevo contrato en Gandia para reforzar la señalización vial
Coincidiendo con el regreso a las aulas, se incorporarán nuevos elementos de iluminación en las zonas escolares, entre otras medidas
El Partido Popular de Gandia alerta sobre el abandono de las infraestructuras deportivas
El principal grupo de la oposición acusa al gobierno local de descuidar el mantenimiento de las instalaciones
Detenidos tres jóvenes de 20 años por una presunta agresión sexual a una menor en Gandia
Uno está acusado de ser el autor y los otros dos de omitir el deber de socorro
Lo último en Actualidad
La seguridad ciudadana: entre las prioridades de Gandia en el último año de la legislatura
José Manuel Prieto garantiza un refuerzo estratégico en este ámbito
El Ayuntamiento de Gandia se plantea construir vivienda al margen de la Generalitat
Prieto se muestra dispuesto a explorar nuevas líneas ante una colaboración con la institución autonómica que «avanza muy lentamente»
Lo último en Deportes
Gandia reúne a especialistas internacionales en el 4º Curso Internacional de Karate
El Polideportivo Municipal será escenario del 3 al 6 de septiembre de una cita formativa con el maestro Velibor Dimitrijevic, 8º Dan...
El CF Gandia y la UD Oliva protagonizaron la 40.ª edición del Trofeo Ciudad de Gandia
El conjunto visitante se impuso por 0-1 en un encuentro celebrado en el estadio Guillermo Olagüe
